Aktualizace OZO 2015, verze 008 ze dne 07/04/2015

Aktuální změny v programu se týkají zejména změn související ve změně zákonů od 01/04/2015, konkrétně je to přenesení daňové povinnosti, kde byly přidány další kategorie. A jen tak mimochodem, uvedené změny známé s dostatečným předstihem bylo pro nás těžké sledovat, protože nikde se až do poslední chvíle neukazovaly pro nás (i Vás) nutné další údaje, co a jak je nutné pro daňovou správu sledovat a vykazovat. Zajímá vás to podrobněji, zda se uvedené změny netýkají i vás? Podívejte se na souhrn změn zveřejněný na webu Podnikatel.cz, kde se také dozvíte další základní informace (pro další podrobnosti klikněte ZDE). Další změny se přitom očekávají od 01/09/2015.

Co vše nová verze programu OZO obsahuje? Prostudujte si následující přehled, který by vám měl dát jasně najevo, že je rozhodně vhodné si novou verzi rozhodně nainstalovat.

  • Do programu jsou doplněny konečné úpravy pro platné změny v oblasti DPH od 01/04/2015, týkající se nových kódů pro přenesení daňové povinnosti dle Zákona od DPH §92f. Nové změny jsou obsaženy v kódech 12 až 17, kde je nutné doplnit i množství (v dřívějších verzích toto množství není umožněno – informace z MF byly dodávány postupně).
  • Byly doplněny další možnosti nastavení jednotlivých zástupců pro FÚ v menu Nastavení – Modifikace programu – Identifikace plátce – Zástupce.
  • Sjednocení postupů při fakturaci v cizí měně.
  • Zápis do deníku v daňové evidenci umožňuje nulovat veškeré informace (vč.DPH) z předchozích řádků, pokud si zadáte v Druzích dokladů, že chcete „Nulovat text v dokladu“.
  • V menu Podvojné účetnictví – Roční uzávěrka najdete volbu „XML přiznání DPPO“, která Vám pomůže při vytváření elektronického formuláře Daně z příjmů právnických osob. Načte Vám z „Modifikace programu – Identifikace plátce“ veškeré vyplněné informace o názvu a sídle Vaší firmy. Pokud se Vám tisknou grafické formuláře (plné či zkrácené) pro tisk rozvahy a výsledovky, tak umíme i tyto informace automaticky načíst do XML souboru. Samozřejmostí je NUTNÁ KONTROLA A DOPLNĚNÍ VŠECH ŘÁDKŮ FORMULÁŘE DPPO. Tato volba byla již od začátku března na www.ozo.cz pro všechny, kteří sledují novinky na našich stránkách.
  • Tisk faktur – doklad o přijetí platby již netiskne informace „Celkem Kč k proplacení“, ale pouze uvádí text „Celkem Kč“.
  • V Evidenci skladu – Ceník najdete upravené grafické zobrazení pro WinOzo, které Vám nabídne nejen informace o celkových cenách bez DPH i s DPH, ale i variabilní informace s ohledem na počet množství, změnu sazby DPH, přirážku/slevu apod.
OZO Czech Republic s.r.o. © 2015